.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصویب شورای محیط زیست برای احداث پالایشگاه مازندران

استاندار مازندران از اخذ تاییدیه شورای محیط زیست کشور برای احداث پالایشگاه نفت کیاسر خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، سید محمد کریمی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرایی کردن سیاستهای اصل 44 کار احداث این پالایشگاه و نیز ساخت نیروگاه 25 مگاواتی برای تامین انرزی برق منطقه آزاد بندر امیرآباد و 500 مگاواتی نوشهر جهت تامین برق شرق استان را بر عهده خواهند داشت.

وی احداث منطقه ویژه انرژی را به عنوان نخستین محور توسعه استان نام برد و گفت: در حوزه دریای خزر منابع فراوان انرژی وجودارد و اکتشافات و تاکنون مطالعات فراوانی در این خصوص صورت گرفته که باید آنها را به مرحله بهره برداری برسانیم.

استاندار مازندران از تکمیل و ساخت سکوی حفاری نفت در دریای خزر خبر داد و گفت: ترانزیت و سوآپ نفت و نفت خام از دریای خزر و بنادر در حال اجراست که باید آن را در قالب این محور توسعه گسترش دهیم.

کریمی ایجاد شهر شیمی را از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و گفت: برای ایجاد این شهر سرعت قابل قبولی در بین متولیان آن به وجود آمده به گونه ای که کار تحویل زمین آن مهیا شده و زیرساختهای این شهر نیز مهیا شده است.

وی با تاکید بر رعایت موازین زیست محیطی در احداث این پروژه گفت: وزارت نفت برای تامین مواد اولیه کارخانجات پایین دستی پتروشیمی شهر شیمی متعهد شده و فرآورده های آن نیز برای صادرات و مصرف داخلی عرضه خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حوزه انرژی تنها به نفت اکتفا نشده است، گفت: ذخیره سازی گاز مایع و توسعه میادین نگهداری گاز و نیز انتقال خط پنجم گاز کشور که از سمنان عبور می کند و اتصال آن به شبکه گاز رسانی مازندران برای حل تامین سوخت مصارف خانگی و صنعتی از جمله برنامه های در دست اجرا در حوزه انرژی است.

وی کشاورزی را از جمله محورهای دیگر استان اعلام کرد و گفت: مازندران درکشور به دلایل متعدد از جمله محصول درجه یک و شرایط مساعد آب و هوایی یکی از قطبهای اصلی کشاورزی در کشور محسوب می شود.

وی ایجاد صنایع پایین دستی را از اولویتهای استان نام برد وگفت: توسعه کشاورزی استان در چند مرحله پیش بینی شده است که ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در فاز اول آن قرار دارد.

کریمی افزود: ایجاد صنایع مادر برای توسعه کشاورزی استان نیز در قالب برنامه فاز دوم برای استان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه از زمینهای بالا دستی استان برای احداث کارخانه های تولیدی استفاده خواهد شد که ساخت کارخانه خودروسازی شمال در بابل یکی از این نمونه هاست.

وی با تاکید براینکه تراکم کشت در تمامی مناطق استان جدی گرفته شود، گفت: باید با اصلاح روشهای کشت وبرداشت از زمین های کشاورزی استان دو تا سه بار در سال محصول برداشت شود.

کریمی کشت برسین را از نمونه های موفق برداشت متعدد در استان دانست و گفت: با آغاز زود تر از موعد نشاء برنج امسال صرفه جویی خوبی در مصرف آب زمینهای کشاورزی صورت گرفت که در این خصوص کارشناسان جهاد کشاورزی امسال باید با بررسی و تحقیقات همه جانبه این طرحها میزان بازدهی آنها را مشخص و برای سالهای آتی آن را عملیاتی نمایند.

وی توجه به صنایع شیلاتی با رویکرد تولید انواع ماهیان پرورشی و تکثیر ماهیان مولد را از جمله برنامه های دیگر توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: امسال با رها سازی 120میلیون بچه ماهی در دریا برای بازسازی ذخایر دریا گام اساسی و مهمی برداشته شد تا از این طریق بتوانیم گام موثری در تامین غذا و ایجاد اشتغال برداریم.

استاندار مازندران مهار آبهای سطحی را به عنوان سومین محور توسعه استان برشمرد و گفت: برای مهار آبهای سطحی مازندران و رساندن آن به رقم بالای 40 درصد باید اقدامات بزرگ و اساسی برداشته شود که ساخت سد لاستیکی یکی از این اقدامات است.

وی به هزینه 90میلیارد تومانی برای احداث سد البرز لفور اشاره کرد و گفت: آبگیری این سد هم اکنون در حال اجراست و امسال نیز برای تکمیل و ساخت شبکه گذاری و انتقال آن به زمینهای کشاورزی و نیز تامین آب اشامیدنی شهرهای الف از سوی دولت بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

کریمی صنعت و معدن را از محورهای توسعه دیگر استان اعلام کرد و گفت: مازندران با داشتن 20 نوع مواد معدنی در سلسله جبال البرز از جمله کربن سهم قابل توجهی در کشور در این زمینه دارد به گونه ای که دولت 400 میلیارد تومان در این بخش درحال سرمایه گذاری است.

وی احداث کارخانه کک سازی سوادکوه توسط دولت را از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نام بردوگفت: این کارخانه در راستای سیاستهای اصل 44 به بخش خصوص واگذار خواهد شد ضمن اینکه درصدد ساخت کارخانه زغال شویی و شهرک صنعتی فولاد در این منطقه هستیم که با راه اندازی این کارخانجات تمامی معادن نیمه فعال استان از رکود خارج خواهند شد.

استاندار مازندران از آغاز عملیات اجرایی فرودگاه رامسر از امروز(یکشنبه) با حضور سه تن از اعضای هیئت دولت خبر داد و گفت: توجه به گسترش راههای مواصلاتی از رویکردهای جدی درقالب برنامه توسعه استان است و از سوی دولت نیز برای ساخت این فرودگاه 20میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کریمی از تمامی نخبگان، علما، اندیشمندان و صاحبنظران خواست تا با ارسال نظرات و پیشنهادات خود در توسعه مازندران سهمی داشته باشند.

وی گفت: در سال جدید تمامی مدیران استانی برای ساخت ورشد استان عزمی جدی دارند و با عنایت به لطف خداوند متعال وهمکاری وهمدلی مردم ومسئولین بخصوص نمایندگان مجالس خبرگان رهبری وشورای اسلامی برای تحقق مازندرانی سبز وپیشرفته گام خواهیم برداشت.

کریمی از همکاری مردم با مسئولان در ایام نوروز در ارائه خدمات به بیش از 9 میلیون مسافر که وارد مازندران شده بودن تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: در ایام تطیلات اول سال چند برابر جمعیت استان با رقمی نزدیک به 1/7 میلیون نفر در مناطق شهری و روستایی اقامت داشتند که برای تامین امنیت، آرامش، ارائه خدماتی مانند تغذیه و تهیه مایحتاج غذایی آنها هماهنگی بسیار بالایی بین دستگاههای اجرایی وجود داشت که این روند با همکاری مردم به خوبی پیش رفت.

وی توجه به بخش گردشگری را از اولویتهای مهم توسعه استان در سال 1388 اعلام کرد و گفت: مردم مازندران با میزبانی خود در نوروز ادعای مدیران استانی در خصوص آمادگی استان در پذیرش 15میلیون گردشگر در طول سال را به اثبات رساندند و در تحقق این امر باید شرایطی رافراهم کرد تا درتحول اقتصادی استان از جمله مراتب با اهمیت آن توسعه گردشگری باشد.

کریمی با اشاره محورهای توسعه استان گفت: شش محور توسعه استان براساس سند چشم انداز و آمایش سرزمین صورت گرفته است و درآن مصالح مازندران دیده شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.